google adsance

Sunday, February 27, 2011

Format Laptop

Kekadang frust bila kita rasa PC makin berat. Atau terlalu banyak sangat sowfware-software mengarut yang kita install (kenkonon nak try la). Eksperimen itu, test ini, last-last terasa cam nak format semula PC untuk kasi fresh cam baru keluar kedai. I don't know about others, but that is actually happen to me that makes me format my PC at least once in every two months. Gila. Kekadang sebulan sekali!

Balik dari kampung arituh aku format PC. Dan setiap kali format, masa ni la nak buat list apa yang perlu install...

  1. Operating System (OS) - Windows XP Pro SP3.
  2. Office 2007. Ni perlu ada ni..
  3. Antivirus ????
  4. Adobe Photoshop CS3
  5. Adobe Dreamveaweaver CS3
  6. Sony Ericsson PC Suite - Untuk kerja-kerja aku. Baca & reply SMS.
  7. Winamp - Dari kecik pakai dia nih
  8. Firefox 3 - Semestinya! Lupakan Internet Explorer!
  9. Winrar - Bagi aku dia ni jauh lebih mudah, user friendly dan banyak kegunaan berbanding Winzip
  10. Java Runtime - Keperluan PC
  11. Net FrameWork - keperluan PC
  12. Yahoo Messanger - Memember ramai dalam ni. Tapi berat sket banyak guna memory menatang ni.
  13. Google Talk - Ringan. Best guna. memang 24 Hours aku online
  14. Acrobat Reader - satu keperluan dah lebih kurang MS Words dah ni
  15. K-Lite Codec Pack - takde masalah file video takleh bukak
  16. uTorrent - ringan
  17. Tuneup Utilities - senang nak tweak dan fix errors

Ni semua yg wajib la nih. Cuma part Antivirus tu jer yg belum decide nak guna yang mana pulak kali ni. Sebelum ni aku guna 'Symantec AntiVirus(TM) Corporate Edition'. Tapi memandangkan tu version dah lama, so aku rasa eloklah kalau try yang baru. Timbul persoalan...

No comments: